Vilkår for bruk av Autolopia Brevfabrikken

Disse vilkårene trer i kraft 1. juli 2015 og erstatter tidligere versjoner av vilkårene. Du finner ytterligere informasjon på våre nettsider. Velkommen til Autolopia AS! Takk for at du bruker våre produkter og tjenester (Tjenestene). Disse leveres av Autolopia AS Trondheimsveien 436B, 0962 Oslo. Ved å bruke tjenestene våre, samtykker du i disse vilkårene. Tjenestene er svært omffatende, og derfor kan også ytterligere vilkår eller produktkrav, gjelde for hver enkelt del. Ytterligere vilkår gjøres tilgjengelig sammen med de aktuelle tjenestene, og blir dermed en del avavtalen din med oss. 1. Bruk av tjenestene våre Du må følge eventuelle retningslinjer som gjelder for tjenestene. Misbruk av tjenestene er ikke tillatt. Dette betyr at du ikke kan forstyrre tjenestene eller skaffe deg urettmessig tilgang til dem, ved å bruke metoder som ikke omfattes av brukergrensesnittet og instruksjonene for bruk av tjenestene. Du kan bruke tjenestene bare i den grad loven tillater det. Vi kan suspendere eller stoppe leveringen av tjenesten til deg hvis du ikke overholder vilkårene eller vi har mistanke om ulovlig atferd. Ved å bruke tjenestene får du ikke noe eierskap til eventuelle åndsrettigheter i tjenestene eller innholdet du får tilgang til. Du må ikke bruke innhold fra tjenestene med mindre du innhenter tillatelse fra Autolopia. Disse vilkårene gir deg ikke rett til å bruke merkevarer eller logoer som inngår i tjenestene. Du kan ikke fjerne, tildekke eller endre juridiske merknader i tjenestene. Autolopia AS forbeholder seg retten til kredittsjekk av kunden. Innbetaling til Autolopia skal skje før tjenesten kan taes i bruk. 2. Bruk av programvaren og tjenestene Tjenestene krever programvare utviklet av Autolopia. Programvaren er under konstant videreutvikling og det kan kreves oppdateringer for at tjenestene skal kunne benyttes. For å ta i bruk nye funksjoner og tjenester, må normalt den installerte programvaren oppdateres. Du kan ikke kopiere, endre, distribuere, selge eller leie ut deler av Tjenestene eller programvare som inngår i disse, og du kan heller ikke foreta omvendt utvikling av eller forsøke å hente ut kildekoden til slik programvare. Programvaren skal ikke benyttes til annet formål enn det som er tilsiktet, dokumenter som produseres av programvaren skal sendes Autolopia for å bli produsert. Dette innebærer at er det ikke tillatt å benytte programvaren for produksjon av dokumenter for egen distribusjon. Kopi av dokumenter sendt Autolopia for produksjon, kan fritt benyttes av kunden. 3. Autolopia-konto Kunden må ha en Autolopia-konto for bruk av våre tjenester. Kunden kan selv opprette Autolopia-konto, eller Autolopia-kontoen kan være tildelt av en administrator, som for eksempel arbeidsgiver. Kunden har selv kontroll over Autolopia-kontoen sin og styrer selv om en eller flere andre brukere skal få tilgang. Om en Autolopia-konto er delt slik at brukere kan benytte samme konto, kan andre eller ytterligere vilkår gjelde. Kunden må selv sørge for at andre ikke urettmessig får tilgang til brukernavn og passord for å kunne benytte tjenestene. Autolopia står ikke ansvarlig for misbruk av konto som følge av urettmessig pålogging og bruk av kontoen tjenestene. Autolopia står ikke ansvarlig for misbruk av konto som er opprettet av arbeidsgivers administrator. Autolopia må varsles umiddelbart hvis det oppdages at uvedkommende har tilegnet seg tilgang til Autolopia-kontoen. 4. Frister / format Autolopia AS følger Postens leveringsvilkår for fremsendingstider, for brev til mottagere i Norge gjelder disse tidene: A-Prioritert, 1-2 virkedager B-Økonomi, 3-5 virkedager. Se Postens hjemmesider for ytterlige opplysninger. Se hjemmesidene til Autolopia for innleveringsfrister. Autolopia forbeholder seg retten til mindre justeringer av innsendte materiell som, tilpasning av marg, justering av adressefelt, påføring av strekkoder og mindre avvik i fargenyanser. Avsender har ansvar for at adressatens navn og postadresse er plassert på korrekt sted i dokumentet. Ved omstendig preparering av innsendt materiell kan det påberegnes en dag forsinkelse, normalt vil brev postlegges samme dag. 5. Manuell behandling Adressefelt som faller utenfor postens krav vil i mange tilfeller rettes autolamtisk i våre systemer og vil ikke bety økte kostnader for brukeren. I de tilfeller hvor automatisk retting ikke lar seg gjøre vil det bety at brevet må pakkes manuelt hos oss med frimerke. Herunder brev som overstiger 8 ark i konvolutten. Dette betyr økte portokostnader hvor vi forholder oss til postens prisliste. For selve pakkejobben debeteres det i forhold til den til enhver tids gjeldene prisliste som er tilgjengelig på våre hjemmesider. Det samme gjelder utenlandspost. 6. Helsepost og sensitiv post Autolopia er partner med Norsk Helsenett SF og tilfredsstiller kravene for behandling av dokumenter som omfattes av helseregisterloven. Det er kundens ansvar at det ikke fremkommer opplysninger i konvoluttvinduet som omfattes av loven. For å tilfredsstille disse kravene kan brev med slike opplysninger i vindusområdet bli avvist eller justert under produksjon. 7. Retur post Brev med feil adresse som blir returnert til Autolopia, registreres og behandles hos oss. Brevene blir skannet og det blir send en e-post til kunden med adressene som ikke er korrekt, slik at disse kan bli rettet opp i kundens database. Brevene blir så makulert av Autolopia etter skanning. Dette er en valgfri tjeneste for kunden. Pris for tjenesten fremkommer i den til enhver tids gjeldende prisliste. 8. Prisregulering Prisene reguleres en gang i året. Prisøkning varsles på Autolopia sine nettsider, prisene reguleres også ved postens porto endringer. 9. Generelt om Autolopia ansvar og ansvarsbegrensning Autolopia er kun ansvarlig for tjenestene i den utstrekning det uttrykkelig følger av Avtalen. Autolopia er fri for ansvar dersom Autolopia har vært normalt aktsom. Autolopia er også fri for ansvar dersom feilen eller svikten i tjenesten beror på omstendigheter utenfor Autolopia’ kontroll. Herunder også feil og mangler fra underleverandør. Det samme gjelder dersom en av Autolopia’ underleverandører eller representanter blir forhindret fra å utføre oppdrag på vegne av Autolopia på grunn av et slikt forhold. Autolopia er ikke ansvarlig for feil eller forsinkelse som skyldes at kunden ikke overholder sine forpliktelser etter avtalen. Autolopia er ikke under noen omstendighet ansvarlig for indirekte tap eller følgeskader, herunder enhver form for tapt fortjeneste, tap av markedsandeler eller lignende skade eller tap. Når loven tillater det, er Autolopia og dets leverandører og distributører ikke ansvarlig for tap av fortjeneste, inntekt eller data, økonomiske tap, indirekte eller spesielle tap, følgetap, straffeerstatninger eller strafferettslige tap. I den grad loven tillater det, skal totalansvaret for Autolopia og dets leverandører og distributører i forhold til krav i henhold til disse vilkårene, herunder underforståtte garantier, være begrenset til beløpet du betalte for tjenesten (eller hvis vi velger det, å levere tjenesten på nytt). Autolopia, dets leverandører og distributører skal ikke i noen tilfeller være ansvarlig for tap eller skade som ikke med rimelighet kan antas å inntreffe. 10. Generelt om Kundens forpliktelser og ansvar Kunden abonnerer selv på de kommunikasjons- og teletjenester som er nødvendige for å kunne kommunisere med Autolopia eller andre. Kunden betaler samtlige kostnader for slik kommunikasjon. Kunden plikter å holde Autolopia skadesløs for alle kostnader og all øvrig skade som Autolopia pådrar seg som følge av at kundens bruk av tjenesten er i strid med avtalen. I den utstrekning kunden skal stille materiale til rådighet er kunden ansvarlig for følgende: * Materialet skal sendes til Autolopia i avtalt format, ikke inneholde virus eller på annen måte kunne skade eller innvirke negativt på Autolopia sine tjenester eller system. * Materialet skal være innholdsmessig komplett og svare til de krav som fremgår av Avtalen. * Kunden er ansvarlig for å ta sikkerhetskopier av materiell som sendes til Autolopia. * Materialet skal ikke stride mot Norges lover. Kunden er ansvarlig for eventuelle tap, skader, forsinkelser, feil eller mangler i tjenesten som følge av at kundens bruk av tjenesten er i strid med avtalen. 11. Endring av tjenestene Vi endrer og forbedrer tjenestene hele tiden. Vi kan legge til eller fjerne funksjoner, eller vi kan suspendere eller stoppe tjenesten i sin helhet. Autolopia kan si opp tjenesten med tre måneders varsel. Hvis du bruker våre tjenester på vegne av en bedrift, samtykker denne bedriften i disse vilkårene. Bedriften aksepterer å holde skadesløs og tapsfri Autolopia og dets tilknyttede selskaper, ledere, agenter og ansatte fra og mot alle rettskrav, søksmål eller rettsforfølgelser som oppstår som en følge av eller knyttet til bruk av tjenestene eller brudd på disse vilkårene, herunder eventuelle ansvar eller kostnader som måtte oppstå fra krav, tap, skader, rettskrav, kjennelser, kostnader i forbindelse med rettssaker og advokatsalærer. 12. Personopplysninger Behandling av personopplysninger Under utføring av Nettjenester eller andre oppgaver for Kunden som medfører behandling av personopplysninger, opptrer Autolopia som databehandler etter personopplysningsloven av 14.04.2000 nr 31 (heretter pol), og innestår for at lovens vilkår oppfylles. Kunden er behandlingsansvarlig etter loven og har til enhver tid full rådighet over personopplysningene. Tillatt behandling av personopplysninger Autolopia kan ikke behandle personopplysninger eller andre typer opplysninger de får tilgang til gjennom oppdrag fra Kunden på annen måte enn det som er nødvendig for å utføre driftstjenestene. Sikringstiltak hos databehandler Autolopia plikter å gjennomføre de sikringstiltak som følger av pol, den tilhørende personopplysningsforskriften av 15.12.00 nr 1265, forskrift om bruk av informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) av 21.05.03 og eventuelle andre krav fastsatt i lov eller av offentlig myndighet. Dette gjelder både de opplysninger som i henhold til pol defineres som personopplysninger og øvrige typer opplysninger som behandles på vegne av Kunden. Instruksjons- og innsynsrett Autolopia plikter å påse at samtlige personer i virksomheten som har tilgang til opplysninger som behandles på vegne av Kunden, er kjent med denne Avtalen og underlagt Avtalens bestemmelser. Autolopia er kjent med at Kunden i medhold av pol plikter å påse at sine databehandlere oppfyller kravene i pol. Innhold i brev behandles under samme retningslinjer. 13. Tvister Dersom det oppstår tvist mellom partene om tolkningen eller rettsvirkningene av Avtalen, skal tvisten først søkes løst ved forhandlinger. Fører slike forhandlinger ikke frem, kan hver av partene forlange tvisten avgjort med endelig virkning ved norske domstoler. Tvisten føres i Oslo tingrett. 14. Force majeure Dersom Avtalens gjennomføring helt eller delvis hindres, eller i vesentlig grad vanskeliggjøres av forhold som ligger utenfor partenes kontroll, suspenderes partenes plikter i den utstrekning forholdet er relevant, og for så lang tid som forholdet varer. Slike forhold inkluderer ethvert forhold som etter norsk rett vil bli bedømt som force majeure. Autolopia kan imidlertid si opp Avtalen med én måneds varsel dersom force majeure tilfellet gjør det særlig byrdefullt for vedkommende å opprettholde Avtalen. 15. Om vilkårene Vi kan endre vilkårene eller ytterligere vilkår som gjelder for en tjeneste, slik at de for eksempel reflekterer lovendringer eller endringer i tjenestene. Derfor bør du lese vilkårene med jevne mellomrom. Varsel om endringer av disse vilkårene legges ut på Autolopia sine hjemmesider. Vi legger også ut varsel om endringer i ytterligere vilkår i den aktuelle tjenesten. Endringene har ikke tilbakevirkende kraft, og begynner å gjelde tidligst en måned etter at de er lagt ut. Endringer i funksjoner i en tjeneste eller endringer som er gjort av juridiske årsaker, trer imidlertid i kraft umiddelbart. Hvis du ikke godtar de endrede vilkårene for en tjeneste, må du slutte å bruke den. Hvis det er konflikt mellom disse vilkårene og de ytterligere vilkårene, skal de ytterligere vilkårene gjelde for den aktuelle konflikten. Disse vilkårene omfatter forholdet mellom Autolopia og deg. De gir ingen rettigheter til tredjeparter. Hvis du ikke overholder vilkårene, og vi ikke tar tak i dette umiddelbart, betyr det ikke at vi fraskriver oss eventuelle rettigheter vi har (f.eks. å iverksette tiltak i fremtiden). Hvis en del av vilkårene ikke lenger kan håndheves, påvirker ikke dette resten av vilkårene. Du finner informasjon om hvordan du kommer i kontakt med Autolopia ved å besøke kontaktsiden. Oppdaterte vilkår finnes på www.autolopia.no


 2017 - Autolopia AS

 info@autolopia.no    92493690

 Trondheimsveien 436B, 0962 OSLO